Tre bad oss ta fram en kampanj för att lansera deras nya familjeabonnemang med vilket du kan lägga till vem du vill för 99 kr/mån till ditt abonnemang. Vi såg detta som både en välsignelse, men också en förbannelse för den med det bästa abonnemanget. De kan bestämma vilka som ska få ta del av deras abonnemang, men folk kommer även vilja snylta på dem.
För att lansera den nya tjänsten visade vi faran, och fördelarna, med att ha makten att kunna lägga till vem du vill till ditt abonnemang. Med kampanjen "Snylta med Tre" spred vi budskapet om att du nu kan lägga till vem du vill i film, utomhus, print och sociala medier. Men inte utan att varna om alla de "snyltare" som med stor sannolikhet kommer vilja bli tillagda till ditt abonnemang i och med att du skaffar familjeabonnemang.
Tre har historiskt haft ett rätt dåligt rykte (ivrat av lite för ettriga försäljare). För att skapa en ny bild av Tre vände vi blicken inåt och tog inspiration av Tres snälla, hjälpsamma och trevliga kultur på företaget (något de vunnit priser för). Från den lanserade vi konceptet "Trevligt" - ett uttryck som gjorde att Tre lättare kunde sticka ut i en hårt konkurrensutsatt bransch, men också ett ord som förklarade Tres filosofi: Att utveckla tjänster som är trevliga och omtyckta.