Simon Kraft

Meny

Art Director

Old milk

Bakgrund

Vi fick i uppdrag att hjälpa Coop ta positionen som den grönaste och mest hållbara aktören i dagligvaruhandeln. Det jag och vårt team ville utmana var att inte bara kommunicera det arbete Coop redan gör, utan även skapa sätt och verktyg som faktiskt hjälper deras kunder bli mer hållbara.

Idé

Idag slängs otaliga ton matvaror i Svenska hem på grund av deras bäst-före datum gått ut. Inte för att de är otjänliga. Därför skapade vi Old Milk, en parfym som efterliknar lukten av gammal, sur mjölk. En kampanj för att sprida Coops brinnande intresse för hållbarhet - men också ett riktigt verktyg tillverkat för att hjälpa konsumenter känna skillnaden på oanvändbar mjölk och den som bara gått över bäst-före datumet

Brons - Cannes lions, Silverägg - Guldägget, 2x Guld, 1x Silver - FAB Awards, Guld – Swedish PR-Awards

Utförande

Old Milk spreds både förtjänat genom traditionella och sociala medier, och nådde 250 miljoner impressions på två veckor. För att nå ut ännu bredare anordnade vi sampling-events på stan, utomhustavlor, poddsamarbeten, annonseringar med luktprover på och utskick till influencers.

[email protected]

Hemsida byggd av mig