Kivra har vuxit till Sveriges största digitala brevlåda - men vill positionera sig som en samlingsplats till så mycket mer än så i och med att du nu kan samla digital post, men även kvitton, fakturor, lön, kontrakt, och ladda upp egna viktiga dokument. Allt detta på ett säkrare, enklare och mer miljövänligt sätt. Hur visar vi att Kivra är ett varumärke med en röst, ett intressant erbjudande och det självklara valet för dina viktiga dokument?
I en stor rebranding av hela Kivra lanserade vi den kreativa plattformen "En bättre plats för dina viktigheter". Med viktigheter som ny utgångspunkt kan Kivra kan prata om digital post, men även allt annat viktigt du kan samla i appen. En bättre plats för alla vardagens viktigheter, helt enkelt. Viktigheter lanserades tillsammans med en ny tonalitet och en ny grafisk identitet med eget typsnitt, uppdaterade färger och ett mer lekfullt utseende.
I och med utrullningen av den nya plattformen och identiteten lanserade vi även vår första kampanj. Vi ville med kampanjen etablera oss som ett samlingsmecka - så vi vände oss till alla samlare vi har ute i landet för att berätta hur Kivra är en perfekt plats för såna som tar sitt samlande kanske lite för seriöst.